Tele sağlık girişimi Cerebral, pandemi döneminde popülarite kazanmasına rağmen, bu hafta 3,1 milyondan fazla ABD'li hastanın kişisel verilerinin Google, Meta ve TikTok gibi sosyal medya şirketleri ve reklam verenlerle paylaşıldığı ortaya çıktı.
ÖZEL HASTALARIN VERİLERİ REKLAM İÇİN KULLANILIYOR
Cerebral, Ekim 2019'da faaliyete geçtiğinden beri, kullanıcı verilerini toplamak için Meta gibi şirketlerin reklam amacıyla üçüncü taraf geliştiricilere sunduğu "Pixeller" adındaki izleme komut dosyalarını kullanıyor. Bu veriler arasında hastaların isimleri, telefon numaraları, e-posta adresleri, doğum tarihleri, IP adresleri ve diğer demografik bilgiler yer alıyor. Ayrıca, hastanın seçtiği hizmetler, değerlendirme yanıtları ve diğer sağlık bilgileri de toplanabiliyor.
Cerebral, hastaların verilerini teknoloji devlerine aktarırken, Google, Facebook ve TikTok gibi firmalar da bu verileri reklam amacıyla kullanıyor. Ancak, Cerebral'ın veri toplama kodlarını uygulamalarından kaldırdığı belirtilse de, toplanan verilerin silinip silinmeyeceği belirsiz.
Sonuç olarak, hasta verilerinin sorumsuzca paylaşılması endişe verici bir durumdur. Bu nedenle, kullanıcıların özel verilerinin nasıl kullanılacağı konusunda dikkatli olmaları ve sözleşmelerini okumaları önemlidir.