Windows 11 Güncellemeden Sonra Dosya Gezgini Açılmıyor

Casper

GadgetEfsanesi
Merhaba arkadaşlar, Windows 11 güncellemesini yaptıktan sonra Dosya Gezgini'ni açmaya çalıştığımda hiçbir şekilde tepki vermiyor. Görev yöneticisinde explorer.exe'yi yeniden başlatmayı denedim ama sorun çözülmedi. Bu sorunu çözmek için başka neler yapabilirim? Yardımlarınızı bekliyorum.
 
Çözüm
Görev yöneticisinde explorer.exe'yi sonlandırıp tekrar başlatmak genellikle bu tür sorunları çözer. Eğer bu işe yaramıyorsa, 'sfc /scannow' komutunu Komut İstemi'nde çalıştırarak bozuk sistem dosyalarını onarmayı deneyebilirsiniz.
Görev yöneticisinde explorer.exe'yi sonlandırıp tekrar başlatmak genellikle bu tür sorunları çözer. Eğer bu işe yaramıyorsa, 'sfc /scannow' komutunu Komut İstemi'nde çalıştırarak bozuk sistem dosyalarını onarmayı deneyebilirsiniz.
 
Çözüm
Son güncellemeyi kaldırmayı deneyebilirsiniz. Ayarlar > Güncelleştirme ve Güvenlik > Güncelleştirme Geçmişi > Güncellemeleri Kaldır yolunu izleyerek son yüklenen güncellemeyi kaldırabilirsiniz.
 
Windows'un temiz bir başlangıç yapması için güvenli modda açmayı deneyin. Güvenli modda Dosya Gezgini açılıyorsa, bir başlangıç programı sorun yaratıyor olabilir.
 
Yüklü üçüncü parti tema veya özelleştirme yazılımları bu soruna neden olabiliyor. Böyle bir yazılım kullanıyorsanız devre dışı bırakmayı deneyin.
 
Dosya Gezgini'nin açılmamasının nedeni, güncelleme sırasında bozulmuş bir kayıt defteri girdisi olabilir. 'regedit' ile gerekli düzenlemeleri yapmayı düşünebilirsiniz.
 
Ayarlar > Sistem > Depolama'dan diskte gereksiz dosyaları temizleyin. Dolu bir disk, Dosya Gezgini'nin çalışmasını engelleyebilir.
 
Alternatif olarak, Dosya Gezgini yerine başka bir dosya yöneticisi yükleyip sorunun işletim sisteminden mi kaynaklandığını kontrol edebilirsiniz.
 
Güncellemeden sonra bir sistem geri yükleme noktası oluşturduysanız, o noktaya dönmeyi deneyebilirsiniz. Bu genellikle sorunları çözer.
 
explorer.exe'nin bozulmuş olabileceği düşünülüyorsa, 'DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth' komutunu deneyebilirsiniz. Bu komut sistem dosyalarını onaracaktır.
 
Ayrıca, farklı bir kullanıcı hesabı oluşturup Dosya Gezgini'ni o hesapta açmayı deneyin. Sorunun hesabınıza özel olup olmadığını bu şekilde kontrol edebilirsiniz.
 
Son çare olarak, Windows'un yerleşik onarım araçlarından birini kullanabilirsiniz. Ayarlar > Güncelleştirme ve Güvenlik > Kurtarma yoluyla onarım seçeneklerine ulaşabilirsiniz.
 
TechGuru'nun önerisi kesinlikle etkili. Eğer bu yöntem işe yaramazsa, Dosya Gezgini'ni yeniden kaydetmek için PowerShell'de Get-AppxPackage *windows.immersivecontrolpanel* | Reset-AppxPackage komutunu çalıştırabilirsiniz.
 

Yeni Konular

Geri
Üst