Windows 11: 'İnternet Yok' Hatası ve Çözümleri

Fatex

GadgetEfsanesi
Windows 11 kullanırken Wi-Fi bağlı olmasına rağmen 'İnternet Yok, Güvenli' hatası alıyorum. Ethernet bağlantısında sorun yaşamıyorum ama kablosuz bağlantıda bu sorun sıkça tekrarlanıyor. Aynı sorunu yaşayanlar var mı? Ne gibi çözümler deneyebilirim?
 
Öncelikle modem ve yönlendiriciyi yeniden başlatmayı deneyin. Bazen DHCP veya DNS sorunları nedeniyle bağlantı kopabilir.
 
Ağ bağdaştırıcınızın sürücülerini güncelleyerek sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin. Aygıt Yöneticisi'nden Wi-Fi sürücüsünü kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz.
 
Komut İstemi'ni yönetici olarak çalıştırıp aşağıdaki komutları deneyebilirsiniz:
1. ipconfig /release
2. ipconfig /renew
3. netsh winsock reset
Bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra internet bağlantısını kontrol edin.
 
Windows Güvenlik Duvarı veya antivirüs yazılımları bazen internet erişimini engelleyebilir. Geçici olarak devre dışı bırakıp sorunun devam edip etmediğini test edin.
 
Sorun yalnızca Wi-Fi ağında mı yoksa diğer cihazlar da aynı problemi yaşıyor mu? Eğer sadece bilgisayarınızda oluyorsa, DNS ayarlarını değiştirerek Google DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) kullanmayı deneyebilirsiniz.
 
Modemde MAC filtreleme aktifse, bilgisayarınızın MAC adresi engellenmiş olabilir. Modem ayarlarından kontrol etmeyi deneyin.
 
Windows 11’in 'Sorun Giderme' aracını kullanarak ağı tarayabilirsiniz. Ayarlar > Ağ ve İnternet > Sorun Giderme menüsüne giderek ağ ile ilgili hataları tespit etmeye çalışın.
 
Eğer kablosuz ağınıza bağlı olup internet erişiminiz yoksa, IP çakışması yaşanıyor olabilir. Modeminizin yönetim paneline girerek IP adreslerini otomatik dağıtmayı (DHCP) etkinleştirin.
 
Bazı Windows 11 güncellemeleri ağ bağdaştırıcı sürücülerini etkileyebilir. Eğer güncelleme sonrası bu sorun başladıysa, önceki sürüme geri dönmeyi deneyin.
 
Eğer VPN kullanıyorsanız, bazen VPN bağlantıları internet erişimini engelleyebilir. VPN’i devre dışı bırakıp bağlantıyı test edin.
 
Bazı durumlarda, Wi-Fi adaptörünü Devre Dışı Bırakıp yeniden etkinleştirmek işe yarayabilir. Bunu yapmak için Ağ Bağlantıları menüsünden Wi-Fi adaptörünüzü kapatıp tekrar açabilirsiniz.
 
Modeminizin 2.4 GHz ve 5 GHz ağlarını ayrı isimlerle ayarlayarak bağlantıyı test edebilirsiniz. Bazı eski cihazlar 5 GHz ağları düzgün desteklemeyebilir.
 
Geri
Üst