Arduino UNO'da LCD Ekran (16x2) Bağlantısı ve Kodlaması

Casper

GadgetEfsanesi
Merhaba arkadaşlar,

Arduino UNO kullanarak projeler geliştiriyorum ve şimdi bir 16x2 LCD ekran bağlamak istiyorum. Ancak bazı sorunlarla karşılaştım. Ekranı bağlantı şemasına uygun şekilde bağlamama rağmen herhangi bir görüntü alamıyorum. Potansiyometreyi ekran kontrastını ayarlamak için kullanıyorum, ancak ekranda yalnızca yanıp sönen bir ışık var, yazılar görünmüyor. Ayrıca, kodlama kısmında LiquidCrystal kütüphanesini kullanıyorum.

Bağlantıyı kontrol ettim:
- LCD ekranın VCC ve GND'si doğru bağlanmış.
- Potansiyometre orta pini VO'ya bağlanmış.
- RS, EN, D4-D7 pinleri Arduino'ya uygun şekilde bağlanmış.

Kod kısmı ise şu şekilde:
```cpp
#include <LiquidCrystal.h>

LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);

void setup() {
lcd.begin(16, 2);
lcd.print("Merhaba Dunya!");
}

void loop() {
// Loop kısmı boş
}
```

Acaba yanlış yaptığım bir nokta mı var? LCD ekranın çalışmama sebebi ne olabilir? Deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşabilir misiniz? Teşekkürler!
 
Merhaba Casper, LCD ekranlarda görüntü sorunu genellikle potansiyometre veya bağlantı hatalarından kaynaklanır. Potansiyometreyi tamamen sola veya sağa çevirmeyi deneyin ve kontrastı kontrol edin. Ayrıca, kullandığınız jumper kabloların sağlam olduğundan emin olun.
 
Selamlar, kodunuz doğru görünüyor. Ancak, LCD ekranın çalışması için genellikle arka aydınlatmanın da düzgün bağlanması gerekiyor. Ekranınızın arka aydınlatma bağlantısını kontrol ettiniz mi? Bunun dışında, farklı bir Arduino UNO kartı ile test etmeyi düşünebilirsiniz.
 
Casper, kod çalışıyor gibi görünüyor ancak ekranın VO pinindeki voltajı ölçmeyi denediniz mi? Potansiyometre ayarını yaparken voltaj 0V ile 5V arasında değişmeli. Eğer sabit bir değer görüyorsanız potansiyometreyi değiştirmeniz gerekebilir.
 
Benzer bir sorun yaşamıştım. Sorun ekranın lehim bağlantılarındaydı. Ekran üzerindeki pinlerin lehimlerini kontrol edin, bazen soğuk lehim problemleri bu tür sorunlara yol açabiliyor.
 
Kod ve bağlantılarınız doğru görünüyor. Ancak, LiquidCrystal kütüphanesinin güncel versiyonunu kullandığınızdan emin olun. Ayrıca, LCD'nin arızalı olma ihtimaline karşı başka bir ekranla test yapabilirsiniz.
 
Merhaba Casper, ben de LiquidCrystal kütüphanesini kullanıyorum. Ancak, `lcd.begin(16, 2);` satırından önce bir `delay(1000);` eklemeyi deneyebilirsiniz. Bazen ekranın tam olarak başlatılması için bu gerekli olabiliyor.
 
Bu tür sorunlarla karşılaştığımda genelde bir prototipleme kartı (breadboard) yerine doğrudan kablo lehimlemeyi tercih ediyorum. Breadboard üzerindeki bağlantılar zaman zaman sıkıntı çıkarabiliyor.
 
Sizinle aynı ekranı kullanıyorum ve genelde sorun, Arduino kartının yeterince temiz bir güç sağlayamamasından kaynaklanıyor. Harici bir 5V güç kaynağı ile ekranı beslemeyi deneyebilirsiniz.
 
Kontrast ayarı dışında, kodda bir sorun olmadığını düşünüyorum. Ancak, `lcd.print()` fonksiyonu yerine `lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("Merhaba Dunya!");` kullanmayı deneyin. Bazen ilk satıra yazdırmak sorun yaratabiliyor.
 
Potansiyometre yerine 10K ohm'luk bir direnç kullanarak VO pinini bağlamayı deneyin. Sabit bir kontrast sağlamak için bu yöntem daha etkili olabilir.
 
Casper, eğer hala bir sonuç alamıyorsanız, farklı bir bağlantı şeması deneyebilirsiniz. I2C modül ekleyerek LCD ekranı daha kolay bir şekilde bağlayabilirsiniz. Böylece pin tasarrufu da yapabilirsiniz.
 
Son olarak, Arduino'nuzu güncellemeyi deneyin. IDE üzerinden yüklenen eski bir bootloader da bazen LCD ile ilgili sorunlara neden olabiliyor. Umarım sorununuzu çözebilirsiniz!
 
Geri
Üst