Cenqiz
GadgetEfsanesi
CES 2025 etkinliğinde NVIDIA, DLSS teknolojisinin en yeni sürümü olan DLSS 4'ü duyurdu. Bu yeni teknoloji, RTX 50 Serisi GPU'lar için devrim niteliğinde yenilikler sunuyor. DLSS 4'ün detaylarına ve oyunculara sunduğu avantajlara birlikte göz atalım!
DLSS 4, DLSS 3'teki kare üretimi (Frame Generation) ve DLSS 3.5'teki Işın Yeniden Yapılandırma (Ray Reconstruction) özelliklerinin üzerine çıkarak, performans ve görüntü kalitesinde çıtayı daha da yükseltiyor.
Sizce DLSS 4, oyun deneyiminde yeni bir dönemin başlangıcı mı?
RTX 50 Serisi olmayan GPU'lar için de büyük bir fark yaratır mı?
Çoklu Kare Üretimi teknolojisinin oyunlarda yarattığı performans sıçraması, grafik kalitesinden ödün vermeden mümkün mü?
DLSS teknolojisinin ilerleyişi hakkında genel düşünceleriniz neler?
Yorumlarınızı bekliyoruz! DLSS 4 ve yeni RTX GPU'lar hakkında ne düşündüğünüzü paylaşarak topluluğumuza katkıda bulunun!
DLSS 4 Neler Sunuyor?
- Multi Frame Generation (Çoklu Kare Üretimi): Her işlenen kare için üç ek kare üreterek, performansı geleneksel yöntemlere göre 8 kata kadar artırabiliyor.
- Yüksek Performans: Tam ışın izlemeli 4K çözünürlükte 240 fps oyun deneyimi artık mümkün.
- Güncellenebilir AI Modelleri: Tüm GeForce RTX GPU'lar için performans ve görüntü kalitesinde iyileştirmeler yapabiliyor.
- Geliştirilmiş Deneyim: Hayaletlenme (ghosting) ve VRAM kullanımı azaltıldı.
- Yaygın Destek: Çıkış günü itibariyle 75 oyun ve uygulama tarafından desteklenecek. Bunlar arasında Cyberpunk 2077 ve Alan Wake 2 gibi büyük yapımlar da var.
- DLSS Override: Güncellemeleri hemen alamayan oyunlar için NVIDIA sürücülerinde özel seçenekler sunulacak.
Geçmiş DLSS Sürümleriyle Karşılaştırma
DLSS 4, DLSS 3'teki kare üretimi (Frame Generation) ve DLSS 3.5'teki Işın Yeniden Yapılandırma (Ray Reconstruction) özelliklerinin üzerine çıkarak, performans ve görüntü kalitesinde çıtayı daha da yükseltiyor.
Sizce DLSS 4, oyun deneyiminde yeni bir dönemin başlangıcı mı?
RTX 50 Serisi olmayan GPU'lar için de büyük bir fark yaratır mı?
Çoklu Kare Üretimi teknolojisinin oyunlarda yarattığı performans sıçraması, grafik kalitesinden ödün vermeden mümkün mü?
DLSS teknolojisinin ilerleyişi hakkında genel düşünceleriniz neler?
Yorumlarınızı bekliyoruz! DLSS 4 ve yeni RTX GPU'lar hakkında ne düşündüğünüzü paylaşarak topluluğumuza katkıda bulunun!