Windows 11'de Kulaklık ile Ses Takılma Sorunu Yaşayan Var mı?

Kenan

GadgetEfsanesi
Selamlar,

Windows 11 kullanıyorum ve özellikle Bluetooth kulaklıkla müzik ya da video dinlerken ses zaman zaman takılıyor, bazen cızırtı bile oluyor. Kablolu kulaklıkta bu sorun daha az ama yine de arada bir oluyor.

Driver güncellemelerini kontrol ettim, ses aygıtı ayarlarını sıfırladım, güç tasarrufu modlarını kapattım ama sonuç değişmedi. Kulaklık başka cihazlarda gayet iyi çalışıyor.

Benim gibi bu sorunu yaşayan veya çözüm bulmuş olan var mı? Belki belirli marka kulaklıklarla daha uyumlu çalışıyordur veya Windows 11'de bir yapılandırma ayarı gözden kaçıyor olabilir mi?

Fikirlerinizi, deneyimlerinizi ve olası çözümleri paylaşırsanız sevinirim.
 
Bluetooth sürücülerinin Windows 11'e özel en güncel versiyonunu anakart veya laptop üreticisinin sitesinden indirmeni öneririm. Windows'un sunduğu sürücüler bazen uyumsuzluk yapabiliyor.
 
Aygıt Yöneticisi > Bluetooth > Özellikler kısmında 'Güç Yönetimi' sekmesinden 'Güç kazancı için bu aygıtın kapatılmasına izin ver' kutusunu kaldır. Bu ayar bende kesintiyi çözdü.
 
Ben Realtek ses sürücüsünü kaldırıp Microsoft'un varsayılan 'High Definition Audio Device' sürücüsünü kullanınca sorun düzeldi. Denemeye değer.
 
Bazı kullanıcılar BIOS üzerinden 'Bluetooth coexistence' ayarını devre dışı bıraktıklarında ses kararlılığı artmış. BIOS ayarlarına bir göz at derim.
 
Windows 11’de ses gecikmeleri bazen 'Audio Enhancements' (Ses Geliştirmeleri) aktif olduğunda artıyor. Denetim Masası > Ses > Kulaklık > Özellikler > Geliştirmeler sekmesinden tümünü devre dışı bırakmayı dene.
 
Kullandığın Bluetooth kulaklık hangi versiyonu destekliyor? Windows 11 ile Bluetooth 5.0+ cihazlar daha uyumlu çalışıyor. Daha eski modellerde takılma kaçınılmaz olabiliyor.
 
Aynı sorunu yaşıyordum. 'LatencyMon' gibi araçlarla hangi sürücünün gecikme yarattığını analiz edebilirsin. Bu yazılım oldukça yardımcı oluyor.
 
Bluetooth kulaklıkla aynı anda Wi-Fi çalışıyorsa, özellikle 2.4GHz frekansında çakışma olabilir. 5GHz Wi-Fi ağına geçip tekrar test etmeni öneririm.
 
Ben de kablolu kulaklıkta ara ara cızırtı yaşıyordum. Ses çıkış cihazını yeniden tanıtmak ve bir defa kaldırıp yeniden başlatmak çözüm oldu.
 
Kulaklıkla aynı anda birçok uygulama sesi kullanıyorsa (örneğin Discord + Spotify + Chrome), sistemde çatışma oluşabiliyor. Arka plan uygulamalarını azaltmayı dene.
 
Windows Ses Hizmeti’ni (Windows Audio Service) yeniden başlatmayı denedin mi? Bazen bu işlem dahi ciddi fark yaratabiliyor.
 
Bende sorun BIOS güncellemesinden sonra düzeldi. Anakart üreticisinin en son BIOS sürümünü yüklemeni öneririm.
 
Ses çıkışı olarak 'Stereo' yerine 'Hands-Free AG Audio' otomatik seçilmiş olabilir. Bu mod düşük kaliteli bağlantıya neden olur. Aygıt ayarlarını kontrol et.
 
Bluetooth kulaklık kullanırken sistem performansı düşükse (arka planda yük varsa), ses gecikmeleri artabiliyor. Görev Yöneticisi ile arka planı sadeleştir derim.
 
Bazı markalar (örneğin Jabra, Logitech) için özel uygulamalarla kulaklık firmware güncellemesi yapılabiliyor. Kendi kulaklık markana ait uygulamayı kontrol et.
 
Bu sorun gerçekten yaygın. Umarım yakında bir Windows 11 güncellemesiyle çözülür ama şimdilik yukarıdaki öneriler faydalı olabilir. Ben de takipteyim.
 
Geri
Üst