Windows 11 KB5051987 Güncellemesi Sonrası Dosya Gezgininde Sorun Yaşıyor Musunuz?

Emre

GadgetEfsanesi
Merhaba arkadaşlar,

Son Windows 11 KB5051987 güncellemesini yükledikten sonra Dosya Gezgini'nde ciddi sorunlar yaşamaya başladım. Özellikle:

  • Dosya Gezgini açılmıyor veya çok yavaş açılıyor
  • Arayüz donuyor ve yanıt vermiyor
  • Sağ tıklama menüsü çok geç yükleniyor
  • Dosyalar arasında gezinirken aniden çöküyor

Bu sorunları yaşayan başka biri var mı? Çözüm önerileriniz veya geçici çözümleriniz var mı? Güncellemeyi kaldırmak bir çözüm olabilir mi, yoksa başka bir yöntem önerir misiniz?

Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler!
 
Güncellemeyi kaldırmak geçici bir çözüm olabilir, ancak alternatif olarak Dosya Gezgini'ni yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz. Görev Yöneticisi'nden 'explorer.exe'yi kapatıp tekrar başlatın.
 
Windows 11’in yeni güncellemeleri bazen böyle sorunlar çıkarabiliyor. Komut İstemi’nden ‘sfc /scannow’ komutunu çalıştırarak sistem dosyalarını kontrol ettiniz mi?
 
Çözüm olarak kayıt defteri düzenleyicisini kullanarak bazı ayarları değiştirebilirsiniz. ‘HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers’ bölümündeki gereksiz girdileri silmeyi deneyin.
 
Güncelleme sonrası ben de benzer sorunlar yaşadım. ‘explorer.exe’ sürecini Görev Yöneticisi’nden sonlandırıp yeniden başlatınca geçici olarak düzeldi.
 
Güncellemeyi kaldırmadan önce ‘Güvenli Mod’da açıp performans testleri yapmayı deneyin. Bazen üçüncü parti yazılımlar da çakışma yaratabiliyor.
 
Güncelleme sonrası sorun yaşayanlar için ‘Event Viewer’ (Olay Görüntüleyici) loglarını incelemelerini öneririm. Belki daha detaylı hata bilgisi bulabilirsiniz.
 
Bence en sağlıklı çözüm, Microsoft’un bir sonraki güncellemesini beklemek. Eğer acil bir çözüm arıyorsanız, önce güncellemeyi kaldırın, sonra sistem dosyalarını onarın.
 
Bazı kullanıcılar üçüncü parti Dosya Gezgini alternatifleri kullanarak sorunu aştıklarını söylüyorlar. ‘Total Commander’ gibi bir yazılımı deneyebilirsiniz.
 

Yeni Konular

Geri
Üst